Wykładać, nie wykładać ?

czwartek, 9 maja 2019
Dziś w temacie koszy z włóknem kokosowym.
Pojawiają się pytania na e-mail:
 ''Jak w tym sadzić ?"
''Czy czymś wykładam ten kosz czy sypię ziemię i sadzę bezpośrednio do niego ?"



W przypadku koszy wiszących czy to w kształcie misy czy stożka, sprawa prosta, bo można włożyć do środka plastikową donicę. Inaczej ma się sprawa z koszem półokrągłym z płaskimi pleckami ;)
Tam raczej donicy nie wetkniemy. Można oczywiście nasypać ziemi bezpośrednio do kosza, ale...
Mój kosz znajduję się w miejscu słonecznym i wietrznym, zatem przewidziałam, że ziemia nasypana bezpośrednio będzie przesychać momentalnie. Postanowiłam ograniczyć latanie z konewką i go sobie wyłożyć grubszą reklamówką. Na spodzie zrobiłam kilka otworów by nadmiar wody mógł swobodnie być usuwany, na samo dno wysypałam niewielką warstwę keramzytu, na to kawałek maty ogrodniczej by mi się ziemia nie zmieszała z kreamzytem i nie wylatywała wraz  z wodą oraz nie brudziła kostki brukowej w tym miejscu. Wyłożenie kosza jakąś folią nie tylko przedłuza wilgotność podłoża, ale też  żywotność samego włókna kokosowego. 





Dopiero teraz ziemia i rośliny.


A nasadzeniom przyjrzymy się bliżej w następnym poście,
bo już ledwo widzę,
a  jutro czeka mnie cały dzień w pracy  na szpilkach, a nie w chodakach ;)

Żegnam się...
Dobranoc lub Dzień dobry 

:)

Zainteresują Cię


Prześlij komentarz


  1. Też wykładam ale mam problem z samym włóknem, które znika i co jakiś czas jest porzadnie rozczochrane. Zastanawiam sie czy mżna gdzieś coś takiego kupić do uzupełnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powód znikania zapewne ten sa co u mnie...;)
      http://lecewkulkiwdomuiwogrodzie.blogspot.com/2018/04/konflikt-interesow.html

      Można kupić włókno z rolki (szkółki i sklepy ogrodnicze), ale nie da się go tak ładnie już wyprofilować jak te kupione z koszykiem. Można zastąpić workiem jutowym.

      Usuń
  2. Piękna dekoracja. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń