Lato w doniczce - cień

wtorek, 5 czerwca 2018
Pozostajemy w cieniu...
A co my tu widzimy na obrazku ? ;)



Hortensja bukietowa szczepiona na pniu, podsadzona bluszczykiem kurdybankiem, a w dużej prostokątnej donicy bukszpany w towarzystwie wilczomlecza, który zaskoczył mnie w tamtym roku niesamowicie. A mianowicie, kwitnął nieprzerwanie od kwietnia do grudnia. Nie przeszkadzał mu wcale brak słońca i deszczowa aura, która trwała od września.



Wilczomlecz Euphorbia hypericifolia o wdzięcznej nazwie 'Silverfog White' - choć preferuje stanowiska nasłonecznione, ale jak widać pięknie kwitnie także w cienistych miejscach.
Możemy spotkać go w odmianach o pełnych kwiatach oraz takich bardziej delikatnych, ażurowych,
przypominających rzeczywiście jak nosi nazwa mgiełkę. Ten o pełnych kwiatach jest z natury bardziej ekspansywny, czasem nawet za bardzo i trzeba go nieznacznie ograniczać cięciem.

Donica wraz z pozostałymi  roślinami w gruncie znajduję się na wystawie północnej. Słońce okazyjnie zagląda tutaj bardzo późnym wieczorem na bardzo krótki czas.



Hortensję szczepioną na pniu o kwiatach płonnych udało mi się okazyjnie kupić za 25 zł.Tutaj to jej drugi sezon u mnie. Gdy ją kupowałam miała tylko trzy pędy ?! W drugiej donicy także hortensja bukietowa tym razem 'Limelihgt', a w gruncie jej siostrzyczki ;).


Pozdrawia
Anna
  w cieniu swojego ogrodu

;)


Zainteresują Cię


Prześlij komentarz


  1. No po prostu pięknie.
    Kurcze przepłaciłam za hortensje całe 2 zł:) Jakoś to przeżyję:)Kupiłam z uwagi na spory "patyk" na jakim jest wyprowadzona. Mi udało się wyprowadzić na ciut niższym limelight i magical moonlight
    Aniu a w donicy z hortensją to na zimę wywalasz ten bluszczyk? A bukszpany dają radę w donicy w zimę?
    ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach...aż 2 zł ?! ;)
      Na naszym terenie hortensje bukietowe szczepione na pniu są ''w cenie''
      Zazwyczaj od 80zł do 300zł. Słyszałam ostatnio opinię, że u nas rośliny strasznie drogie, cóż, nic na to nie poradzę, dlatego cena 25zł była wyjątkowo okazyjna dla mnie więc decyzja o zakupie była ekspresowa, jak nigdy, nawet się nie zastanawiałam co z nią zrobię ;)

      Tak, wywalam, tzn wyskubuję. Hortensja trafia na zimę do pomieszczenia gospodarczego niestety nie widnego, ale horti zrzuca liście więc zimą światła nie potrzebuje. Bukszpany nie dają rady w donicach więc dzielą los podobny do horti albo na zimę lądują w gruncie z warzywniku, tam zadołowane czekają na wiosnę.

      Buziaki :)

      Usuń
    2. Aniu sprawdź w Bricomarche bo właśnie tam je kupiłam z dwa dni temu:) Powodzenia

      Usuń
    3. Oooo...:) Dzięki :)
      Myślę, że inni skorzystają z tego cynku ;)

      Usuń
    4. Byłam wczoraj, u nas ani śladu...:(

      Usuń
  2. kwiaty piękne ale zazdroszczę tej dużej donicy :)). pozdrawiam Ewka

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! Super blog i wspaniały ogród �� trafiłam przypadkiem na Pintereście szukając inspiracjii bo sama zakładam teraz ogród. Mam pytanie gdzie można kupić takie piękne donice? Na wszystkich zdjęciach są takie piękne �� pozdrawiam serdecznie Edyta!

    OdpowiedzUsuń