Mój TRIK

środa, 27 lutego 2019
Zapraszam na kompozycje wiosenne w mojej ulubionej konfiguracji, trójkowej ;)
Ciemierniki, stokrotki i gałązki jagodziny.


Kompozycje w donicach z kwiatów wiosennych sadzę gęściej. Temperatury o tej porze roku powodują, że rośliny nie nabierają masy tak szybko jak w przypadku typowych roślin letnich takich jak surfinie, pelargonie, kocanki, itp. Zatem by uzyskać jakiś efekt trzeba posadzić gęściej chyba, że nie zamierzamy zmieniać kompozycji na letnie. Koło 15 maja u mnie odbywa się przeszeregowanie donic z wiosną do lata, zatem nasadzenia mają praktycznie jakieś 2 miesiące czasu na pełny wzrost.
Wszystko zależy od temperatur wiosennych, jeśli są niskie wydaje się czasem, że ta nasadzenia stoją w miejscu i stoją, nic nie rosną. Mam na to swój trik ;)


 Jeśli stosuję niskie rośliny, których sadzonki dodatkowo jeszcze są niewielkie, stosuje mój trik :
 dodaję kompozycji objętości gałązkami z jagodziny wetkniętymi prosto w ziemię,
 po czasie jak maluchy urosną, wyciągam te ''dopełniacze''.
Gałązki jagodziny kupuję na giełdzie kwiatowej lub w kwiaciarni.


Jeśli przyjrzycie się dokładnie, zobaczycie, że stokrotki nie zostały posadzone bezpośrednio do donicy z włókna szklanego, ale są posadzone w czarnej donicy przemysłowej 
i dopiero potem umiejscowione do eleganckie szarej.
Pisałam więcej o tym moim kolejnym triku już tu...KLIK







Czy te donice nie wydają sie Wam znajome ? ;)
W jesiennych klimatach można było zobaczyć je tu...KLIK

Pozdrawia
Anna ze stokrotką

;)


Zainteresują Cię


Prześlij komentarz


  1. Bardzo ładne dekoracje. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykorzystanie gałązek jagodzin to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne aranżacje kwiatowe :-) Betonowe donice nadają im prawdziwego charakteru :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje kompozycje są piękne, uwielbiam gałązki jagodzin, fajnie prezentują się w bukietach, wiankach...i tak, jak u Ciebie, jako dopełniacze, no i świetnie się przechowują, mój bożonarodzeniowy wianek z jagodzin nic nie stracił na wyglądzie, do tego stopnia, że zamierzam wykorzystać go powtórnie na święta wielkanocne :D pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to lubię :) Powtórne przearanżowanie :) To idealny materiał florystyczny, wpisuje się i w zimę i wiosnę. U mnie też sporo po zimie w idealnym stanie i też zostaie wykorzystany teraz do wiosennych.

      Usuń
  5. Też często wykorzystuję dary lasu ze względu na to, że mam go bardzo blisko i mój dom praktycznie z trzech stron otoczony jest lasem. Jagodzianki stosuję jako wypełniacz już od lat, kiedyś nazbierałam tyle szyszek sosnowych, że wysypałam nimi całą rabatę pod świerkami. Kory też nie kupuję, bo w lesie można znaleźć jej sporo. U Ciebie już piękna kwitnąca wiosna, ja jeszcze daję sobie na wstrzymanie, ale nie wiem jak długo wytrzymam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę tak bliskiego uroczego sąsiedztwa ;)
      A z wiosną to u mnie też bardzo oszczędnie, to u klienta...

      Usuń
  6. Kupiłam na wiosnę piękne stokrotki, kwiaty mają większe niż standardowe stokrotki. Ale od około miesiąca mi przekwitają. Czy coś zaniedbałam przy pielęgnacji? Czy one krócej kwitną niż te dzikie stokrotki. Mam je w donicy. Mąż mówi że została z nich tylko byle jaka sałata 😂 czyli liście. Wyrzucić je czy coś może z nich być na przyszły rok?

    OdpowiedzUsuń