Deser Tiramisu

poniedziałek, 20 grudnia 2021

Zapraszam na deser Tiramisu w wersji świątecznej ;)


Tak się składa, że wszyscy domownicy jakoś z roku na rok bardziej skłaniają się do swoich ulubionych wiktuałów niż tradycyjnych potraw świątecznych.

- Jakie słodkości przygotowujesz na święta ? - zahaczył mnie syn
- Jak to jakie ? To co zawsze, makówki, moczka...- tu mi przerwał.
- A, to znaczy, jak zwykle w święta nie będzie co jeść !
- Co ty wygadujesz ? To są pyszności.
- Taaaak ? Dobry piernik rozpuścić w kompocie dodać bakalie, zrobić z tego gęstą breje i to nazywasz pysznością ? - mówiąc to miał twarz wykrzywioną grymasem. 
- Albo ten mak z bułką, co to ma być ?! - kontunuował - Proszę, upiecz piernik tylko nie rób z niego tej ciapy. Robisz takie pyszne desery, proszę, raz możesz zrobić wyjątek i nie robić tych paskudztw.

Zatem, żeby nie był głodny w święta, jeden z ulubionym deserów
 w wersji światecznej !

 :):):)



 SKŁADNIKI
Okrągłe biszkopty
350 ml zaparzonej kawy + 25ml likieru Amaretto lub kawowa Saska z nutą brendy
500 g serka mascarpone + 250ml śmietanki 30% +70 g cukru pudru
Do dekoracji...jak widać na zdjęciu





Jak skończyłam i na nie spojrzałam
to tak jakoś skojarzyły mi się z...
zaprzęgiem Mikołaja ;).






Podobieństwo dekoracji deseru do nosa renifera nieprzypadkowa ;)

Lecę w kulki !


Pozdrawiam smacznie 
i wracam do kuchni...
Tyraj misiu !

:)
 

Zainteresują Cię


Prześlij komentarz